fredag 15 februari 2013

Huvudsakligen


Dagarna verkar rusa iväg, nu och som alltid. De senaste dagarna har livet rört sig, som livet har en tendens att göra. Emelie har börjat rida på Varghedens islandshästar, nåt hon gillade rejält. Camilla har kommit hem från Göteborg med ett sårigt bakhuvud och sviter från sin hjärnskakning, det har varit alla hjärtans dag, Tove har varit här, pappa och Carina har varit hit, en del människor från det förflutna har fått återvända till att tillhöra det förflutna och arbetslivet verkar spännande. Förkylningarna kommer och går, jag har varit på lunch hos morsan och dagarna blir ljusare. En del i omgivningen lider av beslutsångest, andra av reslust. Själv längtar jag efter att få börja arbeta nu. Det blir skönt. Får jag välja är det sjukskrivna livet inget att sträva efter. Livet är just nu rätt okej faktiskt och jag njuter av det. Nåt jag inte alltid njuter lika mycket av, som ikväll, är städningen av marsvinsburarna som jag strax ska ägna mig åt. Nåväl, bara jag börjar går det faktiskt relativt fort. Dessutom blir marsvinen så himla glada när de får städat, att bara det gör det helt värt det. Så full fart mot marsvinsburarna helt enkelt.

Inga kommentarer: