måndag 18 februari 2013

Livsandar & hajen



I vanliga fall är morgnar inte välkomna i min närhet, jag är helt överens med kissen ovan. Men idag, en grå måndagsmorgon med lite snö som seglar ner från himlen, är det en alldeles underbar ny dag. Snart kommer kaffe att inmundigas i mängder, livsandarna så sakteliga att återvända och dagens långa lista på saker att göra att plockas fram. Det skulle kunna låta avskräckande med en lång lista, en del dagar skulle den ha samma effekt på mitt humör och mående som medverkan i nån verklig form av hajenfilmerna skulle ha haft, men idag ser jag fram emot att ta itu med den. Den handlar om viss organisation av hemmet (läs städning), tvätt, inköp och plock och det blir riktigt roligt att fixa lite i vårt hem dagen till ära. Alldeles nyss, innan jag kommit upp ur sängen och innan nåt som helst kaffe runnit ner för min kaffetörstande strupe, ringde jag min chef. Det var ett trevligt samtal och inga av livsandarna skrämdes på flykt. Det är helt klart en bra dag och det ska den få fortsätta vara. Så God morgon J    

Inga kommentarer: