tisdag 26 mars 2013

Blommig post & ärliga kuddar

När man får lov att fråga hur förkortningen på med flera stavas, då vet man att man jobbat nog för dagen. Det har varit en intensiv dag, men med en del skratt, lite galenskaper, godismutor och papper överallt. Imorgon är en ny dag, dessutom en dag som börjar ganska tidigt. Nu däremot, är jag hemma. Camilla och Emelie är också hemma. Emelie är förkyld och febrig, med en undertråd som tagit slut för länge sen. Camillas undertråd är tack och lov inte slut, det är inte minsta husgudens heller. Hon far oförtrutet omkring och biter i det mesta som kommer i hennes väg, nyss var det min fot som var i vägen. Det gör inget, är man så söt som hon då kommer man undan med det mesta.

Dagar som denna händer inte mycket som sticker ut. Jobb, hundliv, det förflutna som knackat på, Camilla har återgått till husligt fixande, minnet är lite kaputt, husguden i miniformat har hälsat på och visats upp på jobbet, lunchen var serverad när jag kom hem och det var blommor i postlådan när jag slutade jobbet för dagen. En vanlig dag, en lugn dag och snart blir det en väldigt tidig kväll. Var dag ny och imorgon vill även jag känna mig lite som ny, därför blir det en tidig kväll. Jag kan faktiskt väldigt ärligt säga att jag redan nu längtar efter min kudde.     

Inga kommentarer: