onsdag 20 mars 2013

Carros dag i efterskott


I måndags fyllde Carro år. Hon skulle ha blivit 23 år och vi for inte till kyrkogården och firade det. Ingen av oss ville det, utan vi tände istället ljus i en lykta i fönstret hemma. Även om jag hade velat åka till kyrkogården, hade jag inte kunnat. Magsjuka får en att ligga stilla, i alla fall så stilla man förmår. Så jag låg stilla och tittade på ljuset i lyktan och tyckte det kändes orättvist att vi får fira två av våra älskade familjemedlemmar genom att tända ljus för dem, istället för att fira dem som sig bör. I vilket fall som helst, så är den 18 mars Carros dag. Det är, precis som med Henkes födelsedag, en av de lyckligaste dagarna i  mitt liv och även en dag fylld av en enorm saknad. Fast jag är lycklig, lycklig att jag ändå haft förmånen att ha dem i mitt liv den stund det nu blev. Samtidigt är jag olycklig, olycklig över att de inte längre är med oss och att de saknas oss jämt. 

Så inte förrän idag får du din låt på Din dag. GRATTIS i efterskott CARRO! Vi älskar dig lika mycket nu som alltid och saknar dig jämt. Puss och Kräm Gumman, vart du än är.


1 kommentar:

Spader Madame sa...

Hoppas att du har kryat på dig. Orättvist är vad det är. Man vill ju ge dom tårta. Även om tårta egentligen inte är så gott! KRAM!