söndag 17 mars 2013

Imorgon - Carro 23 år

Älskade Carro - ett kort hon tog själv, en natt hon inte mådde alltför bra.
Mitt i all glädjeyra och totala valpförälskelse, finns det med. Tomheten, saknaden, sorgen och alla obesvarade frågor. Imorgon är den dagen min Carro skulle ha fyllt 23 år. Jag undrar ofta hur hennes liv skulle ha sett ut nu om hon varit vid liv, hur hon skulle ha mått och till och med såna enkla saker som hur hon skulle ha haft sitt hår. Jag hör fortfarande hennes röst i mitt huvud, hennes skratt och hennes helt galna humor i kombination med en vishet som egentligen inte skulle behöva finnas hos en så ung människa. Carro hade nämligen förmågan att blanda allt, allt från total omognad, könsord och ilskna utbrott till klokhet, empati, omsorg och ett väldigt mod. Jag älskar henne, då, nu och jämt och jag saknar henne. Carro och Henke - alldeles för långt bort, men ändå alltid så väldigt nära <3

Inga kommentarer: