lördag 20 april 2013

Nattlig njutning


Nu har jag fått den nära, faktiskt ändå in i mitt hem. Under kvällen och natten ska jag njuta ohämmat av den. Min förhoppning är att den ska medföra en del höga toner inom vissa delar av känsloregistret. Bara jag läste om den, började tårarna att rinna. Jag visste att den måste jag ha, eller i alla fall låna för att penetrera på ett mer ingående sätt.  

Igår läste jag nämligen om boken ”Dålig karma” av David Safier. Den handlar om en kvinna som lever ett något skruvat liv. Bara under en kväll lyckas hon visa rumpan för halva världen i TV, vara otrogen och få ett pris, bara för att morgonen därpå gå ut på en takterrass och lyckas träffas av nerrasande rymdskrot i huvudet och dö. Döden visar sig dock vara nåt helt annat än hon väntat sig och hon upptäcker att hon vaknar upp med ett stort huvud och en enorm bakdel. Hon har återfötts i form av en myra. Därifrån börjar hennes klättring på karmastegen i olika former, för att till vilket pris som helst få vara nära sin familj.

Bara raderna jag läste igår om boken och om rymdskrotet, som för övrigt bestod av ett brinnande tvättställ från en rysk rymdstation, fick mig att skratta hysteriskt. Faktiskt så mycket att tårarna rann. Nu har jag den tillgänglig. Hela natten kommer troligen att ägnas åt detta litterära verka av förhoppningsvis humoristisk karaktär.  


2 kommentarer:

Tess sa...

Verkar helt klart vara en bok som jag måste läsa!

Ulrika sa...

Ja Tess, läs den. Det jag läst hittills är bra. Roligt, nåt att tänka på och dessutom lämnar den en sån där varmihjärtat-känsla efter sig.