måndag 17 juni 2013

Full av skit

Alla dessa dagar som kom och gick och av dem så många måndagar. Verkligen. En del måndagar är skitmåndagar, andra måndagar är full av skit. Min måndag är en kombination av de två sistnämnda kategorierna. Det är en skitmåndag full av skit. 

Betänk detta: du vaknar av en odefinierbar odör, som inte på nåt vis får dig att nånsin mer vilja slå upp ögonen. Att öppna ögonen är detsamma som att utröna var detta obeskrivligt äckliga som sticker i näsan kommer ifrån. En sån start på den här måndagen hade jag, med den lilla petitessen att jag faktiskt fick lov att slå upp ögonen vare sig jag ville eller inte. Synen som mötte mig var rent ut sagt skitjobbig, för att inte säga skitäcklig. En av hundarna hade tydligtvis drabbats av nån form av magsjuka, vilket satt sina tydliga spår så gott som överallt. 

Betänk även detta: klockan är nu 06.40, det vill säga skittidigt på morgonen. Jag har redan hunnit tvättat en maskin, satt på en till maskin, badat ex antal hundar, duschat och skurat mig extremt eftersom det kändes som jag aldrig mer skulle kunna känna mig ren och nu är det dags för frukost. 06.40 på morgonen, dessutom måndagsmorgonen!! Den här dagen kan förhoppningsvis inte bli annat än bättre i alla fall. Så mycket mer skitmåndag full av skit utan att kräkas klara jag nog nämligen inte av. Så godmorgon gott folk!

Inga kommentarer: