måndag 24 juni 2013

Som i reklamen

Plötsligt händer det och imorgon verkar det hända. Imorgon verkar det som vi ändå ska kolla på och i huset att hyra och gissa om det är spännande. Jag längtar och hoppas att det bara händer, att inget kommer i vägen eller strular till sig. Camilla och jag smög dit idag och betedde oss mer än skumt när vi smög runt med bilen, för att tjuvkika lite. Det bjöd vi på, vi hade åtminstone talat om för en släkting till husägaren att vi tänkte bege oss på husspanaraktiviteter.  

Det är nämligen en till grej som plötsligt och väldigt efterlängtat har hänt, Camilla har kommit hem. Ljuvliga känsla!! Jag älskar mina barn, ibland väldigt mycket när de sover, men alltid så mycket att jag faktiskt mår lite så där kroppsligt dåligt av att inte ha dem nära. Nu är mina två kvarvarande nära och mitt hjärta jublar. Camillas hjärta verkade även det väldigt glatt vid återföreningen. Det är tur att det inte bara är jag som saknar.

En sak som jag faktiskt tänker på varje morgon när jag rastar mina älskade husgudar och dårar, är  vilket himla arbete de gör - de som varje dag städar upp utemiljön i centrum. Himmel och plättar hur det skulle se ut här om ingen gjorde det. Dessutom gör de det noggrannt, för jag ser hur det ser ut varje kväll och jämförelsen med morgnarna är häpnadsväckande. Imponerande får jag lov att säga. Nu ska jag avsluta min dag med att studera utemiljön i den mindre städade formen, innan sängdags. Imorgon är det nytt datasystem och dokumenthantering av alla de slag som gäller, så lite sömn innan kan nog vara bra. Ut, borsta tänderna och sova. Även det nåt som plötsligt händer.. om Herr Blund vill.


Inga kommentarer: