onsdag 26 februari 2014

Så spännande

Herre jösses vilken otroligt händelserik, för att inte säga, extremspännande dag det har varit. Idag har Emelie och jag tagit oss an en riktig utmaning och vi klarade den dessutom. Det vi har gjort, hör och häpna, är att vi skrivit ihop en månads matlista. För att säga som det är, var det inte särskilt spännande eller på något vis händelserikt, men det kunde ha varit det. Åtminstone om vi av någon anledning skulle få lov att jaga maten själv i Afrikas djungler eller nåt. Det enda vi jagat idag är fantasin, för gosh så otroligt trist det är att sätta ihop listor och framförallt matlistor. Fantasin vad gäller recept och liknande kan man i min värld lika gärna stoppa upp någonstans där den kan tänkas passa, för jag vet att efter en dags arbete är jag inte särskilt prepp på avancerad matlagning. Så det vi alltså har gjort är att vi satt ihop en realistisk matlista och den är faktiskt inte bara ospännande, utan till och med rätt tråkig. Det gör inget, tanken är att vi inte ska behöva handla jämt och ständigt för om listor är ospännande så är det inget mot vad handling är. 

Förutom listor så har dagen handlat om kaffe, först tillsammans med Angelica och sen med Magnus. Kaffe i trivsamt umgänge kan vara spännande, även om det idag mer var av det mysiga slaget. En riktigt bra sak med dagen är att såväl listskrivning som kaffeaktiviteter har genomförts i ett relativt fult nattlinne med stjärnor på. Det är vad jag kallar ledig! Nattlinne och ingen BH på hela dagen, whats not to love liksom. Underbara sportlov! Trots att det innehåller snor och feber, så innehåller det guldklimpar också. Som att få gå helt opassande klädd, njuta av morgnarna i ett lugnt tempo tillsammans med Emelie, få se hundarnas nöjdhet över att vi alla är hemma och så hinner jag träffa några av dem som är så viktiga. Vännerna och familjen. Allt i kombination med kaffe. Som sagt, wats not to love?  

Inga kommentarer: