fredag 7 februari 2014

Snökultens förbannelse och lite 30 och 31

När vintermånaderna infann sig och det fortsatte regna, trots ihärdigt bönande från snökultens anhängare om snö, jublade jag lite inombords över det faktum att grönt är synnerligen skönt, så även inhöljt i regndis och vattenansamlingar. Efter lång tids inombords jublande blev dock snökulten bönhörda och därefter har denna årliga förbannelse hängt sig kvar och förpestat tillvaron. Från en halvmeter att skotta i tid och otid till plusgrader och is toppat med slask, är inte bara tillvaron utan även mina skor förpestade. Av någon anledning är inte ens dom anhängare av denna löjeväckande rörelse som snökulten utgör. En mindre önskad effekt av detta är att de i protest numer ägnar sig åt att lukta gammalt och blött. Eftersom jag inte tänker spendera ett öre på något som kan tänkas stödja snökultens fortsatta terror, köper jag inga nya skor. Istället stödjer jag skorna i deras doftande protester genom att våga vägra inköp av dylika vinterattiraljer såsom nya vinterskor. Skor ska inte vara vinter, de ska ha klackar, va snygga och kännas oemotståndliga. Resultat? Inga än så länge. Trots skornas tydliga revolt och min muttrande inställning verkar snön vilja vara kvar ett tag till. Ett resultat har det i och för sig medfört, jag har numer utvecklat en tydlig aversioner mot att sopa av trappan. 

Förutom aversioner av olika slag har jag insett att jag är så där bra på att följa listor. Den lista jag senast skulle följa var i bloggform och jag lyckades ändå relativt bra med 29 av 31 listinlägg. De sista listsakerna borde ha handlat om en grej jag är bra på och bästa fikan. Bra på.. jag är bra på att sova på morgnarna, faktiskt så bra att det ibland inte är alldeles kombinerbart med att börja jobbet så väldigt tidigt som det är tänkt att man ska. Fika, den bästa fikan är den man har tillsammans med dem man bryr sig väldigt mycket om och helst på en klippa vid havet. Vad den består av är mindre viktigt, bara huvudingrediensen utgörs av kaffe. Se där, sent omsider har jag nu fullbordat en lista. Det är faktiskt ganska bra gjort ändå tycker jag.      

3 kommentarer:

Tess sa...

Jag kan meddela att till och med snökultens anhängare är lite möra för tillfället och önskar sig ett andrum för att hinna med även andra saker.

För övrigt gillar jag flödet och ordvalen i dina inlägg. Jag gillar dem skarpt.

Spader Madame sa...

Välkommen i mål! Och vad gäller snökulten är vi eniga!

Ulrika sa...

Nu tycker jag inte att det är mer än rätt att även ni helt obegripliga anhängare av denna kult känner er lite möra, nån rättvisa får det lov att vara Tess ;)

Förutom det så TACK! Uppskattade ord minsann :)

Jamen eller hur Spader.. gällande snökulten och tack för välkomnandet :)