onsdag 18 mars 2015

Carros dag


Om saker hade varit annorlunda, så hade den här dagen kantats av festligheter. Istället har jag velat skrika åt världen och talat om hur fel allt är. Den 18 mars är nämligen Carros födelsedag och om hon hade varit i livet skulle hon ha firat den storerligen. En av alla saker Carro var bra på, var att ta vara på stunder av glädje och fest. Om hon hade gjort som hon brukade göra hade hon ätit mjölkstuvade makaroner och stekt falukorv, för att under kvällen röja järnet med kompisar. Nu är Carro inte i livet och dagen har inte innehållit några som helst festligheter. För sjunde året är den 18 mars en slitsam dag, som både innebär glädje eftersom det var då hon föddes och samtidigt så mycket sorg för att hon inte är här. Min lilla Carro, jag saknar dig. 

Carro var den typen av människa som går att kalla för konstnärssjäl. Hon följde sina känslor och det gjorde hennes humör också. Det fanns så mycket kreativitet hos henne och det var även såna aktiviteter som fick henne lugn. I vanliga fall var hon ganska rastlös mådde många gånger väldigt dåligt i sin depression, men när hon pysslade försvann tiden för henne och hon kunde sitta hur länge som helst. Carro var också den som kunde städa upp köket eller ge mig fotmassage bara för att jag skulle bli glad. Det gör mig ont att det var en del människor som inte såg bakom hennes dåliga mående och såg den underbara människa hon var. Dom som missade det missade förmånen att känna en stor, modig, ärlig och underbar människa. Jag missade inte den förmånen och det är jag väldigt glad för. Älskade Carro, jag hoppas du njutit av din dag och firat den med din bror. Jag hoppas också att ni vet hur saknade ni är! Om du bara visste vilket tomrum du lämnade efter dig Carro, för det är enormt. Grattis på födelsedagen! Jag älskar dig vet du. Puss och kräm <3

                                         En av dina favoritlåtar Carro, så till Dig på Din dag <3      

4 kommentarer:

Camilla sa...

Åh så underbart levande du beskriver både Carro och Henke. Man känner att dom här två hade det vart en ynnest att få lära känna. Jag är inte där än att jag kan beskriva Jonte så detaljerat...mest för att det gör så ont. Här har det tänts två extra ljus under veckan för dina födelsedagsbarn. Kram Ullis. Camilla

Ulrika sa...

Tack Camilla, för att du tänder ljus och för att du delar med av dina tankar. <3
Kramar tillbaka till Dig!

Kryck sa...

Du har genomgått det värsta en förälder kan tänka sig, två gånger! All styrka till dig, kram

Ulrika sa...

Tack Kryck & kramar tillbaka till dig