söndag 22 mars 2015

Kollektivtrafik?? Nja

Murphy är på sitt vanliga humör och jag reagerar som vanligt med att låta mig irriteras. För närvarande sitter jag på en buss till Borlänge, som är försenad. Det innebär att jag och sjutton andra personer inte kommer att hinna med tåget till Stockholm. I praktiken betyder det att alla vi arton personer i den försenade bussen har fått ringa kundtjänst som ska ordna upp det. Av samtalet som en kvinna i närheten har att döma,  så går det så där. Såna här gånger överväger jag att flytta till nåt ställe där kollektivtrafiken fungerar. Antagligen står Murphy i sitt hörn och myser. Så mycket irritation så enkelt ordnat. Nåja, jag kommer att komma till Stockholm, frågan är bara när.

Fast någonstans på vägen klev Murphy av, för nu sitter samtliga 18 resenärer som nyss inte skulle hinna med ett visst tåg på tåget. Dessutom rätt tåg, så livet är återigen rätt ok.

Inga kommentarer: