tisdag 19 maj 2015

Barrunda på nytt sätt


Kvällsrekreation 
Full fart genom livet, så förflyter tiden för närvarande. Det är inte ofta det är direkt tråkigt och är det tråkigt är det för att jag väljer det i syfte att vila lite. Även roligt och framåt kan ibland behöva stå på stand by. Så vad har hänt under de senaste nio dagarna då? 

Kärlek <3
Jag har varit på gymet och ett av passen var riktigt, riktigt roligt och dessutom drygt. Dans och styrka heter passet och det kommer jag definitivt att gå på även denna vecka. Det gav vissa efterverkningar också. Flera dagar gick jag stelt och ställde och satte mig mycket försiktigt, men även träningsvärk har sin tjusning. Till exempel känner man sig så där odrägligt nyttig och aktiv i flera dagar extra och det är inte så dumt. Emelie har även hon börja på gymet och det verkar vara nåt hon gillar. 

Lunch med ännu en kärlek <3
Emelie och jag har haft hundrastning och rekreation efter jobb och skola. Det är speciellt att vara vid vatten. Av någon anledning ger det energi och nu när älven är stor och forsande är det en direktpåfyllning i energidepåerna. Så i syfte att samla på oss lite extra kraft och för att göra husgudarna lyckliga har vi farit iväg till ett himla fint ställe vid älven och låtit både hundarna och oss själva springa fritt. Lite vardagslycka går det inte att få för mycket av så.

Plats för trummor
I jobbet har jag fått systemansvar för ett verksamhetssystem. Bara tiden räcker till blir det helt okej. Det här är sista veckan jag är delvis utlånad till handläggarenheten, sen så blir det chefande för hela slanten igen. Förra veckans kortvecka gjorde väl inte direkt ont, jag var flexledig under fredagen och fyra dagars ledigt i sträck var skönt. 

Trummande Gunn
Vad har mer hunnits med under dagarna som gått. Jag har frukostat med en Ewa, förmiddagsfikat med samma Ewa, en Sirpa och en Kerstin, eftermiddagsfikat med en Karin och haft en supertrevlig lunch med Camilla. Under torsdagen, som var ledig, hann jag med lite städning, besök av Anette, gymmande och umgänge med Emelie med kompis.

På väg hem från Avesta
Under fredagen for jag och två väninnor till ett ställe som heter Dammsjön utanför Avesta för att vara med på trummeditation. Det var supermysigt. Trummeditationen hölls i en stuga som låg på en ganska hög kulle med utsikt över Dammsjön. Det luktade gott av eteriska oljor och var varmt av en brasa som brann i kaminen i stugan. Överallt stod det levande ljus och trummeditationen var superbra. Det var först ett pass med trummor, sen serverades grillad regnbåge och quinoa- och potatissallad utanför stugan. Där var det marschaller utställda här och där och en eld brann i en eldstad av sten. 

Anette & pappa på besök
Efter matstunden var det en till trummeditation. Den var riktigt stark och gick djupt i känslolivet. Vi blev kvar till ganska långt in på kvällen och klockan var drygt ett på natten när vi kom hem, men vilken kväll. Till och med hemresan var kanontrevlig. Fler såna upplevelser tas tacksamt emot. Lördagen var också en bra dag. Den började med att jag agerade försöksperson för en regressionsutbildning, som hölls hos Therese och Magnus på Natur, Fritid & Friskvård. 

Däckbyte hos pappa
Det var spännande och jag blev mäkta imponerad av den som tränade på mig. Därefter surplade jag kaffe med Therese ett tag innan jag begav mig hem. Innan jag hunnit hem ringde telefonen, det var Anette som stod på min trappa och undrade när jag kom hem. Väl hemma drack Anette och jag kaffe och babblade, när Camilla dök upp och anslöt sig till oss i vår kaffesession. Sen stod det inte på förrän även pappa kom och deltog i kaffesurplandet. Det blev många skratt och relativt mycket koffein. 

Med husgudarna på skogspromenad
Sen var det bara att äta, rasta hundarna och bege sig till pappa som lovat hjälpa mig att byta däck på bilen. Det gjorde han också, det är snodigt att göra det i hans garage och ännu snodigare blir det förstås av att det är pappa som liksom står för själva däckbytet. Det var också riktigt trevligt. Det är trevligt att umgås med min kära far. Sen var det bara att åka hem och vända för att spendera kvällen tillsammans med en kvinna som heter Caija. Även denna kväll hann bli natt innan jag kom hem igen och då var det bara att krascha i säng som gällde.

Finns inget dåligt väder ;)
Även söndagen innebar visst agerande som försöksperson, den här gången som åhörare till en seans. Det var också helt okej och det var modiga människor som stod framför oss och pratade. Eftersom det är Therese och Magnus som fixar maten till en del utbildningar, som regressionsutbildningen till exempel, fanns det en hel del mat kvar när kursen var slut. Jag blev bjuden på mat och vi satt där, Therese, Magnus, deras barn och jag vid baren på Natur, Fritid och Friskvård och käkade. Therese och jag blev sittandes där i någon timme och bara pratade om allt och inget och drack en och annan kaffekopp. Utanför öste regnet ner och det var riktigt mysigt att sitta inne och bara slappna av och umgås. 

Törstig husgud i skogen
När jag skulle bege mig hemåt skickade Therese och Magnus dessutom med mig fyra matlådor, vilket var ganska lyxigt. Istället för matlagning kunde jag därmed åka hem och dra ut i skogen med husgudarna. Trots regn var det mysigt, hundarna var lyckliga och med dem även jag. Det märks att sommaren så sakteliga kommer närmare och jag älskar att se löven som håller på att spricka ut. Resten av söndagen innehöll inte så mycket mer än tvätt, dusch och säng.

Trummor, eld & utsikt
Måndagen var bara jobb och sömn. Idag har jag åtminstone hunnit med att äta lunch med Angelica, lagat mat och pratat mycket i telefonen utanför jobbet. Snart återstår bara sängen och det blir blir himla skönt det med. I morgon är en ny dag och den kommer troligen att innebära mycket jobb och sen sömn och vissa dagar räcker det med det.

Vår i skogen 

Inga kommentarer: