söndag 10 maj 2015

Ups and downs

 
Nygymade & tillsammans <3
Veckan som varit har rusat förbi i en väldig fart. Det är å andra sidan precis som de flesta dagar, veckor och år nu för tiden gör. Det går fort och det händer alltid något. Veckan som varit har fokus till stor del legat på Emelie. Jag tänker inte gå in på vad allt handlat om, men det har varit flera olika händelser som inte har varit av det positiva slaget som har påverkat henne. Det är jobbigt för Emelie, hennes ryggsäck är redan enormt tung så hon behöver inget mer som tynger i den. Nu är hon dock något så när i form igen och det är jag synnerligen tacksam för.

Camillatid <3
Under tisdagen begav jag mig till gymet igen. Det var ett bra tag sedan sist, så det var definitivt dags. Dessutom hade de veckor som måste passera efter operationen innan träning var tillåtet igen passerat, så då gjorde jag slag i saken. Det första passet blev ett dans aerobicspass och det var roligt. Kroppen blev glad och med den även jag. Dessutom var jag inte alls så flåsig som jag hade förväntat mig, så all kondition är i alla fall inte borta. Nästa tisdag ska Emelie följa med, hon är nämligen riktigt sugen på att börja träna och då ska hon så klart få göra det. Onsdagen umgicks jag efter arbetet med Anette, som kom på besök. Det var en trevlig kväll med mycket babbel, kaffe och skratt. Det ger påfyllnad i energidepåerna att spendera sina kvällar på det viset. Torsdagen umgicks jag med tre andra kvinnor efter arbetet och vi diskuterade allt mellan himmel och jord. Även det gav input på pluskontot. Fredagen sov Emelie hos sin pappa och Camilla och jag begav oss på step up på gymet. Det var kul, jag gillar det passet. Efter gymet for jag till mamma och hämtade husgudarna och sen hem. Camilla var redan hemma och väntade på mig och vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans. Under lördagen var det återhämtning som gällde, så jag sov länge, gick upp ett tag och gick och la mig igen. Det behövdes för jösses så trött jag var. Emelie och Magnus kom på en snabb kaffevisit och under kvällen dök Camilla upp. Vi drack kaffe, pratade och beslutade oss för att bege oss på ett retreat i juni. Det blir supermysigt. Vi avslutade vår kväll med att ta med David, Camillas irländska varghund, till en vidsträckt linda för lite spring. På en stig in mot skogen hittade han dessutom en enorm vattenpöl, vilken tydligen förgyllde hans tillvaro rejält.

Varghund & vatten = blöt bil
Så har vi dagen idag då, den har gått i en lugn lunk med läsning, diskussion med hyresvärd om altaner, grillplatser, blommor och bilförvaringar. Ikväll kommer Emelie hem igen, men först ska hon spela bingolotto med sin farmor och farfar. Den här helgen har gått väldigt fort må jag säga, trots att jag faktiskt känner av i benen att jag ägnade mig åt step i fredags. Imorgon börjar en ny vecka och jag hoppas den innehåller mer positiva inslag för Emelies del än den här har gjort. På fredagen ska jag till Avesta tillsammans med Lena. Då blir det trummeditation för hela slanten i några timmar och det ser jag fram emot. I övrigt är det bara nåt gympass inplanerat än så länge, så vi får se vad kommande vecka för med sig.

Ser ut som det finns hopp för att
ännu en sommar kommer :)

Inga kommentarer: